سلام دوستان. یه خبر خوب.

درایور شرکت huion برای لینوکس آمد.

قبلا برای فعال کردن و اختصاص تنظیمات به این تبلت باید از  wacomاستفاده می کردیم که خیلی مشکل داشت و تنظیمات چندانی را در اختیار ما قرار نمی داد. . درایور شرکت سازنده هم تنها برا ویندوز و مک آمده بود و ما لینوکسی ها از آن بی بهره بودیم. ولی حالا این درایور برای تبلت های مختلف این شرکت در آدرس زیر در دسترس هست.
https://www.huion.com/index.php?m=content&c=index&a=lists&catid=16&myform=2&down_title1=&down_os=linux&down_type=Driver&category=undefined

البته فعلا نسخه ۱۵.۰ برای لینوکس آماده شده که بعضی امکانات نسخه ویندوزی را ندارد. در نسخه ویندوزی شما می توانید برنامه خود  را انتخاب و بعد دکمه ها را برای آن تنظیم کنید. مثلا برا بلندر یه تنظیمات و برای کریتا یا مای پینت هم تنظیمات دیگری ذخیره کنید. این امکان فعلا برا لینوکس نیامده. ولی با توجه به سرعت توسعه این درایور می توان انتظار داشت در چد ماه آینده این مشکات هم برطرف شود.  روند توسعه این درایور در آدرس زیر قابل رصد و پیگیری هست:

https://www.huion.com/dowload/driver-update-log.html

 حالا افرادی که {چپ  دست} هستند می توانند وارد تنظیمات شوند و تبلت را ۱۸۰ درجه به چرخانند تا دکمه های تبلت ها ( در صورت نیاز) سمت راست قرار بگیرند.

مکان قرار گرفتن تنظیمات چرخش تبلت

به تصویر بالا دقت کنید می توانید تنظیمات را در پایین سمت راست مشاهده کنید.

تنظیمات قلم نیز در اختیار شما قرار دارد.

تنظیمات قلم نوری

رفع مشکلات ناسازگاری با wayland

رفع مشکلات قلم در برنامه کریتا

برنامه کریتا و بلندر در مرکز توجه توسعه دهندگان این درایور قرار دارد و خطا ها و مشکلات گزارش شده از کار بران در حال حل شدن هست.

به نظر شما کلید های میانبر تبلت را چی قرار بدم خوبه؟(برا برنامه کریتا و بلندر)